מדוע עסק צריך קידום אתרים אורגני בגוגל

קידום אתרים אורגני לעסקים

יש עסקים רבים ששומעים על קידום אתרים ומנסים להבין מה זה ולמה הם צריכים את זה.

אז אפשר להגיד שיש עסקים שרוב העבודה שלהם באה מקידום אתרים ויש כאלה שזה לא בשבילם.

קודם כל הסבר על מה זה אומר בכלל קידום אתרים אורגני.

הרבה לקוחות פוטנציאלים מחפשים מוצר או שירות על ידי חיפוש בגוגל. זה יכול להיות מוצר כמו דגם של מכונת כביסה, מיקסר למטבח או תוסף תזונה וזה יכול להיות גם שירות כמו הובלת דירות, הדברת נמלים, רופא שיניים חירום או עורך דין תעבורה.

קידום אתרים נועד להביא את האתר שלכם למעלה בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל. כשמחפשים משהו בגוגל יש תוצאות חיפוש בתשלום ומתחתם תוצאות חיפוש אורגניות. רוב הגולשים באים לתוצאות האורגניות.

אם האתר נמצא בתוצאות האורגניות אז הגולשים מגיעים אליו וחלק מהם יצרו קשר דרך הטלפון או בדרכים אחרות באתר לקבלת שירות. אם מדובר בחנות אז הם יקנו באתר.

הנה למשל דוגמא של חיפוש בגוגל על מקרר למשרד:

חיפוש בגוגל

ניתן לראות בחיפוש למעלה מודעות בתשלום ולמטה מוקף באדום את התוצאות האורגניות של החיפוש.

כדי להביא אתר למעלה בקידום אורגני נדרשת עבודה של מומחה קידום אתרים מנוסה שיודע לבנות ולעקוב אחרי כל התהליך.

בהתחלה יבחנו מילים וביטויים עם הלקוח. ויוסכם איזה ביטויים כדאי לקדם אחרי מחקר. המחקר יתבצע לפי ביטויים שהכלים של גוגל מציעים, לפי ביטויים שיש אצל מתחרים ולפי רעיונות שעולים בראש. יבחרו רק ביטויים שמחפשים בגוגל.

מקדם האתר יכין את האתר לקידום על ידי בדיקה של כל מיני דברים טכניים באתר כמו למשל שהאתר עולה במהירות טובה, האתר מתאים לגלישה בטלפון, אין בו שגיאות ועוד.

בשלב שאחרי זה המקדם יעבור על כל הכותרות והתיאורים באתר ויתאים אותם לגוגל בהתאם למחקר מילים.

האתר יחובר לכלי הסריקה והניטור של גוגל ויבדק שהאתר נסרק כמו שצריך.

כדי שהאתר יתרומם בחיפוש צריך להזרים אליו תוכן שיהיה ייחודי רק אליו ויעסוק בנושאים שאותם רוצים לקדם.

נוסף לזה מקדם האתר יבנה קישורים לאתר מאתרים אחרים בתחום ומאתרים חזקים שיש לו אפשרות להרשם אליהם או ליצור בהם קישורים שיגיעו לאתר הלקוח.

לאט לאט האתר יעלה בתוצאות החיפוש האורגניות והשאיפה היא להביא אותו למקומות גבוהים בדף הראשון שמהם באים לקוחות.

התנאי לזה הוא הזרמה קבועה של תכנים וקישורים מאתרים אחרים.

עסק עם קידום טוב מקבל כל הזמן לקוחות חדשים. התשלום למומחה קידום אתרים הוא תשלום חודשי קבוע והרווח של בעל האתר גדול הרבה יותר.

נוכחות ברשתות חברתיות

דבר נוסף שעוזר לקידום בגוגל הוא נוכחות ברשתות חברתיות.

אם גוגל רואה שהאתר מוזכר ברשתות חברתיות ויש תנועה אליו משם הערך שלו עולה.

כדאי לקיים נוכחות טובה ברשתות חברתיות צריך לעשות כמה דברים:

  1. פתיחת דף פייסבוק עסקי והעלאת פוסטים אליו מידי פעם עם קישור לאתר
  2. פתיחת ערוץ youtube שאליו יעלו סרטונים של מוצרים או שירותים שיש בעסק וגם סרטון תדמית
  3. פתיחת חשבון tiktok והעלאת סרטונים גם אליו
  4. פתיחת חשבון גוגל העסק שלי עם כל הפרטים על העסק כמו מיקום, שעות פתיחה, שירותים ומוצרים שיש בו ועוד פרטים. בחשבון זה צריך גם מידי פעם להעלות פוסטים עם מידע
  5. במקרה של עסקים מהשוק החופשי כמו רופאים, עורכי דין רואי חשבון וגם מקצועות אחרים רלבנטים כמו צלמים ועורכי וידאו כדאי לפתוח חשבון  ברשת linkedin ולקשר ממנו לאתר
  6. פתיחת דף אינסטרגם במיוחד לעסקים שיש להם מה להראות בצורה ויזואלית כמו מאמני כושר, רופאים אסתטיים, חנויות עם מוצרים ועוד

 

מאת: יואל שטרית